onsdag 31 juli 2013

Överraskningar och tårtkladd

Ligger här i sängen och slötittar på något tråkigt program på tv. Kan tyvärr inte sova, som vanligt. Idag har dagen bjudit träning och tårtbak. Min lilla mormor fyller år imorgon, så jag och mamma har hjälpt henne och handla och baka smörgåstårta till förbannelse. Det gick förvånansvärt bra, och vi fick ihop två rätt fräsiga tårtor. Utöver tårtbak hade min lilla mor bestämt sig för att överraska mig med två små söta burkar innehållandes ansiktscrème och ansiktsmask. Detta resulterade i att jag ikväll lekt spa. I kylen hittade jag en avokado som jag mosade ihop med olivolja till en gosig röra. Röran blev inte föda, utan den slutade istället som hårinpackning samtidigt som jag smetade lite ansiktsmask i fejjan. Sambon tittde undrande på mig när jag började kleta, men han har lärt sig att det inte är någon idé att fråga. Håret är nu alldeles mjukt och mysigt efter noggrant sköljande. Likaså är ansiktet lent som en babyrumpa. Imorgon väntar en vilodag från träning, om inget oväntat händer. Istället blir det till att fira lillgumman som fyller en jädrans massa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar