fredag 2 augusti 2013

Gjort lite nytta?

Klockan börjar närma sig förmiddag, och jag ska börja ta tag i köket om en liten stund. Det ser tyvärr ut som om någon slängt en bomb på diskbänken, och i och med att vi inte har någon anställd som gör i ordning åt oss så är det bara till att ta sig ut i köket och ta hand om skiten.

Jag har åtminstone lyckats göra lite nytta nu på morgonen. I flera veckor har mina kassakort legat och skräpat här på skrivbordet. Problemet har egentligen inte varit kassakorten, utan de där förbaskade arbetsgivarintygen som skulle ordnas från kommuner hit och dit. Det har tagit några veckor att få dem hemskickade, men nu har de alltså kommit, och jag har äntligen tagit tag i mina små överhängande uppgifter. Detta lagom till att jag börjar nytt arbete på måndag...tihi...

Så, vad händer idag då...

Först och främst ska jag försöka få tag på en frisör som kan kapa kalufsen en aning. Just för tillfället känner jag mig som en strävhårig tax. Håret har blivit alldeles förstört i sommar, så det kan behöva få sig en omgång. Sedan är det alltså¨köket som väntar. Men där vill vi inte stå hela dagen, och det är just därför jag och Elliz bokat in en playdate i lekparken, med tillhörande picknick. Lägligt, då solen skiner och himlen är alldeles klarblå. Det blir säkert en alldeles utomordentligt förträfflig dag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar