lördag 27 juli 2013

Aotch...

Mörbultad och trött, det är så jag känner mig idag. Det är inte många ställen som undkommit träning denna vecka, vilket känns ordentligt idag. Jag har träningsvärk på ställen jag inte så ofta brukar få ont på, men samtidigt som det känns jobbigt att knappt kunna vrida överkroppen, så är det ändå med något slags välbehag jag konstaterar att övningarna jag gjorde faktiskt tog ordentligt. 

Det är just det som är tjusningen med att träna. Det kan ha gått några veckor där man känner att man fastnat, att man inte får till det ordentligt eller känner att det inte ger något, och så plötsligt. Dagar där man känner att man vågar utmana, där man lägger till något extra kilo eller lyckas pressa sig till att få till den där extra centimetern som gör att musklerna reagerar annorlunda, som gör nytta och som gör att man utvecklas. Härligt!

Lördag idag, och väntar gör en grillkväll hos mormor. Jag har fått i uppdrag att fixa marinader, så det blir till att ta en sväng till affären och hitta något att fixa köttet med innan färden går mot Skogstorp. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar