onsdag 24 juli 2013

Dåligt humör, en dag som denna...

Jag försöker verkligen behålla mitt goda humör som jag hade när jag vaknade i morse, men det är svårt när min sambo springer omkring och surar som det mörkaste molnet på himlen. Det är jobbigt att mötas av blängande blickar och korthuggna svar när man själv känner sig pigg och glad. Förhoppningsvis släpper väl hans dåliga humör snart.

Själv laddar jag inför ett pass på gymmet. Har intagit frukost. En god smoothie med banan och blåbär tillsammans med en knäckesmörgås med skinka på. Smoothisarna har blivit en favorit och det slinker ner en både till frukost och mellanmål. Ibland gör jag i ordning en till kvällen också. Det är lite drygt 150-170 kcal i en smoothie, beroende på vilken frukt man använder, så det blir ett lagom mål.

På gymmet kommer min mamma att möta upp, och det blir två korta pass i kombination. Jag har tyvärr upplevt att gymmet, under sommaren, bortprioriterat konditionspass. Jag gillar inte riktigt att stå och trampa på en maskin, utan går hellre på ett gruppass med dans eller aerobic för att få min konditionsträning. Allt är bortplockat nu under sommaren. Det bästa vi har hittat, jag och min mamma, är spinning. Inte heller det en favorit, men det går i nöd. Så idag blir det ett 30 min spinningpass, mix och ett 30 min bodypump. Till detta fogas en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar