fredag 26 juli 2013

Fredelifredag...igen!

Oj, vad dagarna går fort förbi. Snart är semestern över, och jobb väntar. Tillbaka till vardagen helt enkelt. Idag ska vi bara ha lite fredagsmys här hemma. En helt vanlig dag med promenad, lite lekparkshäng och träning på förmiddagen. Det finns tyvärr ingen barnpassning på gymmet idag, så jag och N får dela upp träningen. Bara ett stenkast från anläggningen ligger det en stor och fin lekpark som E kan leka i, så medan N tränar på gymmet hänger jag i lekparken, och sedan byter vi av när mitt pass börjar kl. 12. Vad gör man inte för att det ska fungera för alla. :)

Eftermiddagen är inte planerad, men om jag orkar ska jag försöka lura sambon till Tuna Park också. Måste ändå handla middag, så då kan vi ju ta en sväng förbi där och se om vi kan hitta några byxor till sonen. Han växer, och byxorna börjar bli lite korta i benen.

Imorgon åker familjen ut till mormor i Skogstorp för lite grillning. Har suttit nu på morgonen och letat efter lite goda recept på kycklingmarinad, för vad jag förstod så var det bland annat det vi bestämde att vi skulle grilla. Jag tror att vi skulle grilla lite fläskfilé till de som ville ha kött. Jag hittade några olika marinader som skulle kunna fungera, men det är svårt när vissa inte gillar starkt, och andra gillar när det hettar en aning. Till grillspetten blir det väl någon sallad av något slag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar