torsdag 18 juli 2013

Sola och bada...

De senaste två dagarna har vi besökt Märlarbadet med min kära mor. Det är så härligt att ta tillvara det fina vädret och att spendera dagarna i solen vid vattnet, men idag bestämde jag att vi skulle vara lite spontana och vidga våra vyer en aning... Istället för att packa in oss i bilen och ta den vanliga turen till badplatsen, packade jag ner lite lätt packning i en väska och släpade ner barnvagnen från lägenheten. Det blev, istället för turen med bilen en mil utanför stan, en promenad till Parkenbadet här i centrala Eskilstuna.

Fyars så skönt det var att plumsa ner i det 27 grader varma vattnet efter den varma promenaden. Till och med lillkillen tyckte att det var skönt att bada, så idag har han för första gången flutit omkring med ryggpuffar och provat att trampa vatten. Han tyckte det var riktigt roligt, och det tyckte jag med. Den enda som inte uppskattar våra vattenberikade utflykter är min sambo, alias Badkrukan, som till och med klagade på kallt vatten i den uppvärmda poolen.

Det är ok om han klagar när vi är och badar vid Mälarbaden, eller vid någon annan sjö där det faktiskt inte är badhustemperatur. Däremot uppskattar jag inte gnäll från en vuxen man när det handlar om uppvärmda utomhuspooler... :)

Kvällen avrundades med två träningspass på gymmet. Först ett pass MRL, eller mage, rumpa, lår som förkortningen innebär. Därefter stannade jag på Afro-passet och min kära mamma slöt upp för att dansa lite.

Det var ganska kul, men det svängdes lite för mycket med huvudet för stackars mig, som tyvärr lider av lite lågt blodtryck. Det i kombination med annat gör att jag har lätt att känna kräkkänslor, så ett tag när vi körde mycket huvudkast och snurrar så höll faktiskt en "pizza" på att hamna på golvet. Det hade väl varit ett avslut om något.

Morgondagen bjuder ett tidigt besök på MSE och senare under dagen beger vi oss en tur till Mariefred. Jag och sambon ska lämna lillkillen hos farmor sin där han ska få sova och ha kul med henne. Han har längtat så efter farmor, så det ska bli kul att få låta honom spendera några dagar hos lilla farmor. Detta innebär barnfri helg... paniiik... vad gör man då? Haha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar