tisdag 2 juli 2013

Tunga ben...

Oj, oj... jag var i valet och kvalet om jag skulle orka ta mig ut på något mer ansträngande än en promenad. Efter att ha lämnat lillen på förskolan, och efter det att jag varit och handlat en sväng snörade jag i alla fall på mig joggingskorna, laddade spotify och runkeeper.

Stumma ben, ja det kan man väl säga... jösses så tungt det var. Efter bodypumpen igår kände jag att det kanske skulle bli en liten sväng med träningsvärk, men jag kan för allt i livet inte neka till att de där fasansfulla benböjen, utfallen och höftlyften gjorde sitt. Dessutom är jag helt slut i rygg och mage också, och det underlättar ju inte precis när man springer... Trots detta måste jag ändå utropa: "Tack gode gud för träningsvärk!" Då vet man att träningen tar där den ska... :)

Jag tog mig runt ån ner till Vilsta. Lite drygt 5 km - 27 min. Helt ok runda i alla fall... och dessutom var det rätt uppfriskande.

Nu ska jag gå och laga lite lunch med en, för mig, ny ingrediens. Hittade små urgulliga majrovor som jag ska skiva ner i min sallad. Vi får väl se om det blir mumma eller blä!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar