söndag 10 mars 2013

Söndag - kämpa för att få ihop drygt 6000 steg..!

6153 steg i dag. Mer än i går, men alldeles för få för att det ska vara ok och dessutom har jag fått kämpa för dem. Vi var ute en stund på eftermiddagen och jag såg till att röra på mig under hela utevistelsen. Fram och tillbaka, upp för pulkabacken, ner för pulkabacken, gömma mig för lillebrors snöbollar...

Helgen har visat mig att jag rör mig för lite och att jag måste få till en promenad någon gång under helgens dagar, trots det att jag varit på gymmet. Visserligen hade jag inte stegräknaren på mig under passet, men jag ville inte riskera att den lilla mojjängen skulle gå sönder. Jag menar, man svettas rätt ordentligt på body pump.

Det var, om jag får säga det, ett av de tuffaste pass de haft hittills. Jag var helt väck efter första benövningen. Visserligen lastade jag på lite extra för att se hur mycket jag orkar. I förra veckan ökade jag från 12 kg till 15 kg. Lastade på 2 kg till och tänkte att det nya programmet inte var så annorlunda från det förra, men jag hade inte räknat med att vi skulle köra ett helt set insida lår. Det gick bra med 17 kg fram till det att vi skulle bredda, och då fick jag bittert erfara att jag inte är lika stark där som i fram, och baksida lår. Men det är bara att lasta på nästa gång... tillslut klarar jag hela övningen utan stopp. Så brukar det vara i alla fall...

I morgon är det dags för veckans obligatoriska AeBas pass. Så kul, och dessutom blir det till att mäta steg för arbetsdagen. Den första i ordningen. Det ska bli kul att se hur mycket man lyckas röra sig under en arbetsdag. Visserligen är det studiedag i morgon, så jag har inga regelrätta lektioner och jag kanske inte rör mig så mycket i korridorerna som jag brukar. Men det återstår att se.  Jag kan kanske gå ut på en liten promenad innan jobbet. Lillkillen sover nämligen hos mormor i kväll. Förskolan har ju, liksom vi, studiedag så där är det stängt. Allt ordnar sig väl..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar