fredag 29 mars 2013

Tjurig... vem vill inte vara det?

Idag är det inte en bra dag, eller snarare eftermiddagen är inte bra. Jag känner mig sur och vresig, trött och fjantig. Dessutom är jag sugen på RIKTIG mat. Vilken vändning! Igår var det inte några problem alls. Jag var inte ens hungrig, men idag vet jag inte vad som har hänt.

När vi var till affären för att handla hem till födelsedagsbaket som jag alltså är mitt uppe i, så satt jag i bilen och räknade upp allt jag var sugen på. Vad sägs om något så enkelt som ett kokt ägg med en liten salt klick kaviar, eller en bit ugnsbakad lax med grön pesto och lite babyspenat. Kanske lite knäckebröd med sardin... *mums*...

Förmiddagen förgylldes, trots min sura eftermiddag, av solsken och märk väl, jag var på riktigt bra humör. Ställde mig och stekte pannkakor och sedan tog jag med mig lilla familjen ut i skogen på picknick. E tyckte att det var kul att få komma ut på picknick, och jag måste tillstå att det var riktigt skönt att sätta sig på en sten och dricka förmiddagskaffe i solen som värmde riktigt rejält. På picknicken hittade vi också vårt första vårtecken. Två spindlar som var ute och sprang på den snö som är kvar, och det är en del!

Efter picknick och en tur till affären har jag också hunnit ta en springtur på 4km, så inte sitter jag bara här och surar hela tiden. Just för tillfället är jag, som sagt, mitt uppe i ett bak, men jag orkar inte riktigt fullfölja. De där jävla bullarna får vänta en stund. Just nu tänker jag ligga här och sura en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar