lördag 18 maj 2013

LöRdAg - Gråtrist, tråkig, men alldeles underbar...

Grått och tråkigt utanför fönstret, men värmen i luften skvallrar ändå om att sommaren snart gör sitt intågande. När jag åkte hem från jobbet i går visade termometern faktiskt 28 grader och det var riktigt härligt att sitta i solen efter jobbet.

Innan vi kunde landa hemma och sätta oss på balkongen var jag och Eliaz och handlade lite mat. Solrosorna som stod så gula och fina inne på växtavdelningen utanför affären lockade allt för mycket. Ett bra val till vår extremt varma balkong. Det är nog det enda som kommer att överleva där ute i solbadet. Vi har en rabarberplanta också, men den har jag strategiskt placerat lite i halvskugga så att den inte dör omedelbart. Nog om växter!

Jaha, vad bjuder då denna dag?

Måste tillstå att jag inte riktigt vet. Blev väckt vid fem av att sonen pinkat ner hela vår säng, varpå jag säger till sambon att jag minsann ska ut och springa tidigt på morgonen. Blev aldrig något med det, för så fort jag la mig på soffan slocknade jag igen. Möjligt att jag tar mig en tur senare i kväll. Först och främst ska jag se till att min lilla familj får något gjort. En promenad kanske... den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar