lördag 18 maj 2013

Mmm... paella!

Trots gråväder tog vi oss en långpromenad i dag. Vi hamnade hos min mor som alltid bjuder på supergott kaffe. Då det var dags att bege sig hemåt var middagen nästa problem. Jag, som egentligen inte får äta något, måste varje dag hitta på något att äta åt min lilla familj. Känns otroligt oinspirerat när jag ändå inte får ta del av det jag komponerar.

Efter ånga om och men, och hjälp från mamma med två kycklingfiléer kom jag på att jag hade en påse saffran i skåpet. Paella med saffran, kyckling och räkor blev slutprodukten. Och jag erkänner, fastän jag inte får äta vanlig mat, tog jag en dl paella på en liten tallrik tillsammans med min middagsbar. Fy på sig! Samtidigt som jag är rädd att gå upp i vikt kan jag inte förneka att jag är så himla hungrig hela tiden. Jag hoppas att det inte påverkar allt för mycket, för jag vill inget annat än att komma i mål snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar