söndag 5 maj 2013

Söndag, yiho!

Härligt produktiv söndag har nu avslutats med lite arbete i soffan framför dumburken. N har suttit här bredvid mig och knaprat chips hela kvällen medan jag har suttit och betygsatt mina elevers inlämningsuppgifter. Måste erkänna att det idag har frestat lite, trots det att jag hela tiden påminner mig själv om att det bara är tomma kalorier. Jag är i alla fall glad över att inte ha behövt skickat tillbaka särskilt många inlämningsuppgifter för komplettering, och ärligt talat. Chipsen kan han behålla för sig själv!

Denna härligt produktiva söndag inleddes med frukost framför dumburken. Kaffe och en itrim-smothie, som vanligt. Tog mig sedan en underbar promenad i solen. Destinationen var gymmet, och väl där körde jag ett Body Pump-pass tillsammans med min mor. Jag var lite rädd att jag skulle ha tappat mycket muskler och att jag därför inte skulle orka mina vanliga vikter. Jag har inte kört BP-pass på några veckor. Men trots min oro, lastade jag på vanlig vikt på ben och insåg att oron var helt obefogad.  Kände att jag kanske till och med skulle kunna lägga på två kilo extra nästa gång, kanske till och med tre. Då är jag uppe i 20 kg, vilket varit en dröm sedan jag började träna. Vet inte om jag vågar ännu, eller om jag ska fega ett tag till.

Efter passet träffade jag min kära vän S nere i styrketräningsrummet. Hon flyttar snart in till stan igen med sin familj och det ska bli så kul att ha henne och hennes familj nära igen. Det har varit svårt att träffas den senaste tiden, men nu jäklarns. Det är så skönt med S, för det kan gå hur lång tid som helst, och när vi väl ses så känns det precis som om vi sågs igår.

Efter en liten pratstund på mjukmattan, ja jag vet, ska inte användas till kafferep utan till träning, så packade jag på mig lite kartonger mat och tog en lika underbar promenad hem igen. Det blåste en del, men det måste ha varit närmare 20 grader i solen. Hem en snabb vända och sedan har eftermiddagen ägnats shopping, matlagning, städning och plockande. Så nu kan jag glatt meddela att det går att gå på golvet utan att snubbla på kartonger. Shoppingturen på eftermiddagen resulterade i att vi kunde dra igång tvättmaskinen i kväll. Tänk vad ett pvc-rör för 125kr kan göra. Det skulle även ha införskaffats en klädhängare till hallen, men den vi ville ha var slutsåld. Inget napp där inte. Fick, förutom ett pvc-rör, i alla fall med oss en urgullig lampa till Eliaz rum. Lampan ser ut som en ost med små möss som klättrar på den. Nice!

I morgon väntar arbetsdag, och träning så klart! Hoppas på en varm och vacker vecka med något kilos minskning... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar