fredag 10 maj 2013

Ömsar skinn

På dumburken ömsar ormen Kaa skinn, och det är precis så jag känner att jag gör nu. När jag ser mig själv i spegeln stämmer bilden inte med min egen uppfattning. Skillnaden är att bilden har skiftat. Förr har jag föreställt mig själv smalare än jag är, men nu föreställer jag mig att jag är tjockare än jag är.
Det är bara svårt att ta in att jag faktiskt börjar närma mig min målvikt. För det är inte många kg kvar nu.

Jag sa till min sambo igår, att det faktiskt är jobbigt att gå ner i vikt, och nu kanske ni tänker... oh, ska hon klaga på att inte få äta..! Men, nej jag tycker inte längre att det jobbigaste är att inte äta som alla andra, eller att jag måste vara restriktiv med allt jag petar i mig. Det har blivit en vanesak, men det jobbigaste, samtidigt som det är det roligaste, är att alla kläder sitter så fasansfullt dåligt. Det gör att jag känner mig sjabbig.

När jag hade gått upp 5kg i vikt efter jul kunde jag bara ha på mig mina leggins. De var de enda av mina byxor som inte klämde åt kring magen. Vissa byxor kunde jag inte alls få på mig trots att jag låg på sängen och drog in magen så mycket jag kunde. Den bittra, men roliga sanningen är att jag fortfarande bara kan ha min leggins. Jag har helt enkelt gått ner så mycket i vikt att alla byxor sitter som skit. Alla byxor har fått fina snöranordningar som ska göra dem mindre i midjan, men tyvärr kvarstår problemet med att byxorna hasar ner och korvar sig kring benen. Min dröm är att kunna gå ner på stan och plocka ihop en het ny garderob. Men jag ska inte klaga, jag får helt enkelt se det som något positivt, och det är det ju...positivt! :)

Idag är jag hemma själv med lillkorven. Sambon var tvungen att åka och jobba, trots klämdag. Jag och Elliz ska dammsuga och plocka lite. Om det håller sig regnfritt, vilket jag hoppas att det kan göra trots tunga moln så tar vi oss en promenad till stora lekparken i Rinmansparken eller i Rothoffsparken. Vid den sistnämnda kan vi ta med lite bröd och mata änderna. Än så länge har molnen inte släppt ifrån sig mer regn, men det ser onekligen trist ut. Är det så att de beslutar sig för att släppa allt vatten så får vi väl helt enkelt stanna här hemma och trixa med något. Men det skulle vara skönt att få komma ut på en liten promenad.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar