lördag 4 maj 2013

Skrubba, skrubba...

Äntligen hemma i nya lägenheten igen. Mamma och jag har spenderat dagen bland skurhinkar, rengöringsmedel och trasor. Helt enkelt städat hela långa dagen. Ett tag ville vi bara slänga trasorna på golvet och åka hem igen, men vi bet ihop och lyckades städa mer än halva lägenheten. Bara halva skiten kvar... *pust...

Måste tyvärr erkänna att jag är helt slut. Skulle kunna somna på studs, bara jag fick lägga mig i sängen och bädda ner mig men klockan är inte ens sju på kvällen. Får försöka ladda med en kopp kaffe, och två tändstickor. En för varje ögonlock. En sak som är säker är i alla fall att jag inte tänker åka och städa i morgon. Det får vänta till långledigheten i nästa vecka. Förhoppningsvis har jag och sambon lyckats få ordning här i lägenheten, samlat lite ny energi så att vi kan få slut på städningen i den andra lägenheten. Jag är glad att vi betalade dubbla hyror denna månad, trots att det blev dyrt. Då fick vi i alla fall lite tid på oss att städa och plocka utan att behöva stressa.

Istället för städning bjuder morgondagen på träning. Det ska bli så skönt! Dessutom måste jag få till lite styrketräning så att jag inte tappar så mycket muskler och då passar det bra med Body Pump som avslutning på veckan. Till det kan hända, om vi får fint vänder, att vi kan ta oss en liten promenad. Se till att kolla in de nya omgivningarna eller bara ta ett varv längs med ån. Oh... jag känner mig så lycklig över att få komma hem igen. Hem till Eskilstuna, my lovley city.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar