måndag 13 maj 2013

Vad händer idag..? djävulen är här!

Vilken dag det har varit idag! Allt har gått helt galet hela dagen, och ett tag undrade jag om det var någon högre makt som gjorde allt för att driva mig till vansinne. Dagens bravader sammanfattas i följande lista:

1. Börjar dagen med att köra fel... ja fel, till jobbet! Glömde vilken avfart jag skulle ta och fick åka en helt annan väg än vanligt.

2. Blir trampad på tån av en elev, vilket gör mig mindre glad.

 3. Kör ner i diket med bilen när jag åker från Åker till Katrineholm.

4. Blir strandad i Flen under två timmar då bilen havererar efter dikesbesöket.

5. Missar min anställningsintervju som jag skulle till i Katrineholm.

6. Får hem bilen till Eskilstuna, lämnar den på verkstad och får av försäkringsbolaget veta att jag inte har rätt till lånebil.

6. Tar mig till gymmet för att få släppa lite tankar, och tappar istället för tankar en lins i handfatet.

Sammanfattar dagen hela med att konstatera att om saker ska gå åt helvete så kan ju allt lika gärna gå åt helvete på samma gång. Måste också säga att det är underbart hur snälla och hjälpsamma människor det finns.

Tack underbara kvinna på Netto i Flen som hämtade sin son som kunde titta på bilen med en mekanikers ögon. Tack underbara mamma och bror för att ni kom och hjälpte mig hem! Tack snälla rara sambo och styvfar som agerade stöd, och tack trevliga rektor på skolan för att du låter mig komma på intervju en annan dag. Tack till trevlig personal på verkstaden och tack också till alla underbara människor på gymmet för att ni är så himla trevliga och skänker så mycket glädje. Måste också skicka ett litet tack till Lollo Stapel för att du är så underart inspirerande och cool.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar