lördag 4 maj 2013

Lördag - städning


Lördag, molnigt men alldeles underbart i alla fall. Vi sitter här i vardagsrummet och tittar på nyhetsmorgon. Eliaz ritar och katten sover bredvid mig här i soffan.

Det är fortfarande mycket att göra här hemma efter flytten i veckan. Kartonger står och skräpar överallt och hälften av dem är inte ens uppackade. Alla kläder ligger i en hög i sovrummet och jag har inte orkat ta tag i det ännu. Igår var vi på en shoppingrunda och införskaffade lite pryttlar. Blommor till fönstret, en orkidé till vardagsrummet och en chiliplanta med frukter till köksfönstret. Nu blir det till att äta cili i maten. Eliaz valde en egen blomma till sitt rum. Först ville han ha en kaktus, men jag tyckte inte att det var en bra idé att ställa en taggig växt i hans fönster. När han inte fick en kaktus ville han sedan ha ett citronträd i sitt rum... ingen bra idé det heller. Så det blev en liten grön växt som nu pryder rummet så fint.

Det första som införskaffades var dock en ny dammsugare. En tyst, fin och energisnål liten snabeldrake. Jag har inte köpt ny dammsugare på 12 år, och den vi haft har nog skitat ner mer än den gjort nytta. Det var helt enkelt dags för en ny.

Dagen till ära väntar städning i gamla lägenheten. Jag och mamma ska försöka få klart med städning av övervåningen. Kommer alltså inte hinna träna något på gymmet, men jag räknar med att få ihop mina steg ändå. Jag riktigt längtar till att få allt klart så att man kan kunna landa i vardagen igen och fokusera på familjen, arbetet, träningen och viktminskningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar