tisdag 28 maj 2013

Slö och mysig helg..!

Och äntligen kan jag publicera min uppdatering som jag försökte göra i helgen... håll till godo! ;)

Skrivet i söndags
Jag har varit riktigt slö i helgen. Inte orkat förmå mig själv att träna, utan har istället spenderat hela helgen tillsammans med familjen. Det har varit riktigt skönt att ta lite ledigt från träningen och istället ägna en hel dag, gårdagen, åt att vandra omkring på stan tillsammans med alla glada Pridefestivaldeltagare.

Solen sken hela dagen, och vi hade en riktigt mysig dag på stan. Senare på kvällen åkte vi också ut till Tuna Park där jag fick en tidig morsdagpresent. Ett par nya sommarskor fick hoppa ner i sin kartong och följa med mig hem. De skor jag fick i present från min kära sambo och son var av märket D for Dasia, och är hur sköna som helst.


Också idag har jag bara tagit det lugnt, och vi har haft det riktigt mysigt trots incidenten i morse. Jag fick nämligen börja söndagen med en mindre trevlig upplevelse. 05.00 vaknar jag nämligen av att lillen kissat ner mitt duntäcke. I den stunden ville jag bara skrika av olycka. Jag tänkte typ "hur i helskotta ska jag få rent det här täcket när vi inte äger en torktumlare?" Men det var bara att pallra sig upp och börja skölja och tvätta och nu, efter en lång dag på handdukstorken verkar det som om det löst sig.

Förutom kissincidenten har dagen varit underbar. Mamma fyllde år, så vi samlades ute hos min mormor i Skogstorp för att fira mors födelsedag och morsdag. Jag som hade slängt på mig en liten klänning och leggins fick snabbt byta om när mormor kom dragandes med några fröpåsar. Självklart hjälper jag till när jag kan, så det var bara att slita fram Foppatofflor, en gammal t-shirt, grep och gödselsäck. Sedan satt jag i landet med händerna i jorden och gröpade. Hon fick en avdelning med dill och persilja, och två långa rader med gurkor.

Mamma kom senare, då hon jobbat hela förmiddagen. Dagen har sedan bjudit både sår, fotboll och vindäventyr. Sår i form av blåtira och skrubbsår på Eliaz, efter att ha blivit "attackerad" av en rullande studsmatta. Tänk vad en liten morbror och en studsmatta kan ställa till med. Kan lova att min, annars så snälla och fromma son, var rätt sur på sin morbror efter incidenten. Det hade kunnat gå illa, men allt slutade väl. Också vuxna i sällskapet hamnade illa till efter det att hunden lekt fällaträdleken. Hunden fällde inte träd, men när min yngsta bror föll som en fura myntades begreppet. Vi alla hade i unison stämma, om vi vetat vad som skulle hänt förväg, ropat TIMBER!!! då min bror föll, för det var verkligen platt fall i backen. Jag såg, och erkänner, att jag skrattade så att jag nästan pinkade i brallan för det såg väldigt roligt ut... tyvärr tyckte väl kanske inte han att det var lika roligt att ramla. Särskilt inte när man är typ två meter lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar