onsdag 5 juni 2013

Avtackad... :*(

Snart är terminen slut, vilket också innebär att jag kommer att sluta på den skola jag haft ett vikariat på. Mina underbara kollegor har idag avtackat mig, och en annan långtidsvikarie med en liten present. Vi fick varsitt linne med en personligt utformad text. På mitt linne återfanns texten "är du arg... Cissi?"

Nu kanske ni tror att jag är en väldans sur och bitter lärarinna som bara skäller på sina elever och hytter med pekpinnen, men icke... tvärtom är jag den som alltid försöker möta mina elever med ett glatt humör och med positiv energi, men detta har också resulterat i att eleverna förväntat sig att jag alltid kommer in i ett rum med ett leende på läpparna. Detta har då i sin tur lett till att den första fråga som ställts, då jag inte alltid drar på smilbanden i början av lektionen, har varit "är du arg idag?" eller "är du sur?"... och detta har visst satt sina avtryck även hos mina kollegor. Det är ju hos dem som jag gnällt varje gång eleverna ställt frågan, och det har varit ganska ofta fastän jag varit glad... :)

Jag är i alla fall väldigt tacksam för den tid jag fått spendera ihop med alla underbara kollegor och elever, och jag hoppas att det inte är sista gången jag får träffa dem. Ännu är det ju en vecka kvar till skolavslutningen, och jag ska se till att göra det bästa av den sista tid som är kvar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar