söndag 23 juni 2013

Midsommarhelg...

Det var några dagar sedan jag uppdaterade här, och det har hänt både roliga och mindre roliga saker under dessa dagar.

I torsdags blev jag officiellt arbetslös, i alla fall i sex veckor innan min nästa tjänst startar. Själv tycker jag att det är rätt kasst att jag måste anmäla mig som arbetslös, då jag bara tänker ha semester i sommar och inte lägga en minut på att söka nått jobb... jag menar, jag har ju redan ett jobb att gå till i augusti. Men för att blidka våra underbara myndigheter så gör jag väl som de säger!

Min första arbetslösa dag spenderade jag hemma hos min underbara mormor i Skogstorp, och efter en mulig start på dagen fick vi en underbart varm eftermiddag tillsammans. Snigelplockning och flyttande av rabarber stod på schemat. Tyvärr hade inte jordgubbarna mognat ännu, men i veckan tänkte jag ta med mig sonen ut och se om det finns några jordgubbar att plocka.

Och så midsommar då... vad ska jag säga!

Under torsdagseftermiddagen hade jag och N inte någon aning om vad vi skulle hitta på på midsommaraftons kväll. Jag hade pratat lite med min mor och hört om det gick bra om hon var barnvakt, om det mot all förmodan skulle hända något kul, och det var absolut inga problem.Tack mamma!

Torsdag kväll, lagom till systemets stängning, bjöd brorsan in oss till parkhäng. Så efter ilfart till glasbanken på torsdagen, slutade det med en utekväll tillsammans med ett gäng av brors kompisar. Det blev en riktigt lyckad kväll med massor med skratt, och en del turer hem med lånad cykel för att kunna gå på toaletten. Jag vet inte hur många gånger killarna i gänget skrek att jag skulle skita i att cykla hem, och istället stiga in i de urinindränkta buskarna. Lätt för karlar att säga, som bara behöver slänga fram den lille och spraya lite.

Kul var det i alla fall!

Gårdagen spenderades i soffläge, men nu är jag på benen igen. Har tränat på förmiddagen, tagit en underbar långpromenad på eftermiddagen och käkat ljuvlig middag. Till de kolhydratsätande i familjen serverades saffransris med broccoli och blomkål, och en bit lax. Själv ångkokade jag tre sorters kål och åt till laxen. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar