söndag 2 juni 2013

Söndag - finbesök en dag som denna! :)

Idag har jag spenderat söndagen med att träna, bjuda på rabarberpaj och skriva omdömen.

Jag började dagen med ett träningspass. Zumba stod på schemat, och som vanligt var det superkul att få dansa loss. Jag kände mig dock lite trött, och efter passet var jag helt tom på energi. Så tom på energi att jag, efter det att vi hämtat mormor i Skogstorp, kände hur det stack i läppar och händer när vi satt i bilen hem. Just den känslan är bland de värsta jag vet. Jag verkligen avskyr när det känns som om jag är påväg att svimma, men jag höll ihop och fixade en supermumsig rabarberpaj till våra gäster.

Rabarberpajen bestod av mormors underbara rabarber och smuldeg spetsad med mandelmassa. Hur gott är inte det på en skala? Jag vet att jag inte får äta, men jag tog faktiskt en msk paj med lite vaniljsås i en kopp. Inte bra, men jag tror faktiskt inte att det är någon fara. Har nämligen tränat mer än tillräckligt denna vecka... Mormor, mamma och hennes man var sedan här i några timmar och hälsade på. Rabarberpajen gick åt, och kaffet flödade. Mormor checkade in nya lägenheten och omdömet vi fick var bra. Hon tyckte att lägenheten var alldeles lagom stor, ljus och fräsch. Det enda som behövde förändras var kanske färgen i sovrummet, och det håller vi alla med om.

Nu är det dags att slå av strömmen till hjärnan och ladda för morgondagen. Förhoppningsvis hinner jag med träningen i morgon. Ska nämligen till Katrineholm och skriva på papper på nytt arbete. Hoppas för gud att det inte tar allt för lång tid, för då kanske jag hinner ner till Aerobic Bas... :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar