lördag 15 juni 2013

Jag kom, jag såg, jag segrade...

Jag kom, jag såg, jag segrade...över mig själv!

Idag har årets upplaga av Å-varvet i Eskilstuna genomförts. Loppet är uppmätt till 10 549 m och räknas som en kvartsmara, och jag anmälde mig för några veckor sedan genom den träningsanläggning jag och stora delar av min familj går till i veckorna.

Dagen har varit helt perfekt för löpning. Solen sken, och med lite blåst blev värmen inte allt för påtaglig. Visst, jag har bränt näsan lite, men värmen var inte olidlig och dessutom stod det massor med snälla människor och sprutade vatten på oss löpare med vattenslangar för att svalka oss i solen.

När jag startade fick jag lite panik... mängder av människor som skulle fram, och mängder av människor som tagit ut sig helt redan efter bara någon km. Människor som trängdes lite lätt, och människor jag själv var tvungen att tränga mig förbi för att de bildade stopp i banan. Efter några km lugnade detta ner sig, och när jag passerat 6 km fick jag in rytmen ordentligt. Bidragande orsak var att jag efter att ha fifflat med telefonen, bör nämnas att detta skedde medan jag sprang, fick igång min musik och kunde sätta i lurarna och svepas med i rytmen. Vissa delar av banan kommer jag inte ens ihåg att jag passerat för att jag var så inne i att springa.

Jag kanske inte sprang fortast i startfältet, men jag är väldans nöjd med min tid som slutligen blev 1:01:28. Snitthastighet låg på 5:49 min/km och för att vara första gången jag springer ett lopp så är jag hur nöjd som helst. Jag klappar mig själv på axeln och tänker att det blir en repris nästa år. :)
Folkhav innan start.
Tråkigt att stå och vänta i
15 min innan vi fick starta.
Stolt efter målgång, (inte mina bananskal ;D)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar