lördag 8 juni 2013

Tur på stan i kvällssolen...


Mamma har tagit hand om lillkillen hela dagen lång och i kväll sover han hos henne vilket betyder barnledigt. Med barnledighet uppstår problem... vad gör man när den dagarna i vanliga fall kretsar kring inte är hemma?

Det tog sin lilla tid att hitta på något att göra, men tillslut blev det en sväng till Tuna Park. Där kom åter köpberoendet fram och jag lyckades införskaffa mig en bikiniöverdel. Det återstår dock att se om jag faktiskt kommer våga ha på mig den utomhus i sommar... om vi säger såhär, jag är inte riktigt bekväm med min kropp.

Efter besöket i TP bestämde vi oss för att ta en promenad på stan. Vi, jag och sambon, har alltså vandrat omkring i några timmar och hunnit med en snabbvisit hemma hos min lillebror och ett besök på Burger King. Finmiddag alltså... ;) Sambon var hungrig, så jag joinade honom med en vatten medan han mumsade i sig en hamburgare...haha... vi funderade på att sätta oss på en uteservering, men tyvärr blev det inte så. Nu sitter vi istället och glor på televisionen igen.

Innan kvällens trevligheter var jag på gymmet. Lollo hade bjudit in till DansHallwork-shop med Omid Dadary. Det var hur kul som helst, och de två timmarna bara flög förbi. Det var nåstan så att man inte ville att det skulle ta slut. Helt enkelt en underbar start på dagen, som vanligt när träning står på schemat. Extra kul, och som egentligen inte hade med träningen att göra, var att Malin och Lollo berömde mig för de framsteg jag gjort med både vikt och träning de senaste månaderna. Det gör att jag vågar klappa mig själv lite på axeln och vågar känna att jag faktiskt gjort något bra. Tack för att ni ser och vågar säga något, för det betyder massor för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar