tisdag 16 april 2013

Breakfast á la Orange



God morgon i stugan... Sitter för tillfället framför dumburken tillsammans med min son och intar frukost. Är riktigt mätt idag, så det tar faktiskt emot. Säger dock inget om hur gott det faktiskt är. Dagen till ära intas en kall yoghurtsmoothie med smak av apelsin. Smaken skär sig en aning med kaffet, men vem tusan bryr sig om sådana petitesser...

 Idag ska jag undervisa mina små söta femteklassare. Särskrivning står på tapeten, och i nästa vecka ska vi börja skriva faktatexter. Särskrivning går att göra riktigt mycket roligt med. Tänk sådana feltolkningar det kan bli bara för att man skriver isär ord som egentligen skulle stå ihop. Jag felar jag med, så inga stenar...haha

Ta exempelvis dessa...
Kul glass
Gift orm 

Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar