måndag 22 april 2013

Mister Dig En, Står Dig Tusen Åter

Jaha, då har man fått ett negativt besked från ett av de arbeten jag sökt till hösten. Ja, ja... Mister dig en står dig tusen åter, som det gamla ordspråket lyder. Det är bara synd att man inte får något med svar än: "Tack för din ansökan. Tjänsten har gått till en annan sökande." Till min räddning så vet jag att det var ganska många som sökte tjänsten, så det är ju inte bara jag som idag har fått ett negativt besked. Samtidigt tänker jag på vad det var som gjorde att jag inte dög. Äsch, det är bara släppa och gå vidare!

Någon gång vänder också min lycka! Men jag börjar bli lite orolig inför sommaren och hösten. Det gnolar en ångestklump i magen, sådär som det alltid gör när jag känner mig lite orolig och stressad. Det värsta är ju att man inte direkt kan påverka situationen. Det enda jag kan göra är att söka arbeten, och hoppas på att jag får komma på intervju.

Jag är som sagt hemma med Eliaz idag. Han mår relativt bra, lite knasig i magen bara och dessutom vägrar ungen att äta. Han ville väga sig i morse och dessa sjukliga dagar har han tappat lite mer än 1 kg. Inte bra, för han är redan en liten benget... han klagar på att han fryser, men det är ju inte så konstigt om det enda man får i sig på en hel dag är en smörgås. Jag försöker förklara för honom att han måste äta lite så att han orkar bli pigg, och så han slipper frysa, men han är inte så stor att han är mottaglig för mammas tjat.

Vi är hemma i morgon också, och sedan får han banne mig gå till förskolan så att jag äntligen kan ta mig till jobbet på onsdag. Känner redan att jag ligger efter med allt, trots det att jag arbetat 4 timmar nu på förmiddagen. Jag har hunnit ganska mycket i alla fall.

I kväll åker tantaluntan, det vill säga jag, in till Eskilstuna. Ett aerobic bas-pass väntar, och jag ser verkligen fram emot att få trycka ur all energi. SuperLollo har säkert käkat massor med mellanmål, och när hon gjort det blir hon inte lätt att tas med. Hon brukar köra som en duracellkanin på sina pass.  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar