tisdag 2 april 2013

Hälsoanalys...

Jag har varit på min hälsoanalys idag, och allt kändes bra. Det var skönt att få sätta upp mål och förbättringar. Hade lite högt blodtryck, men jag hoppas att det handlade mer om att jag var lite spänd och stressad än att det handlar om att det är något problem. Jag har aldrig haft högt blodtryck, så jag blev faktiskt lite orolig.

Vägde 81kg, och jag låg på 34,4% kroppsfett. Bättre siffra än förra gången jag vägde mig på en sådan där våg. Det var alltså inte så farligt mycket över normalnivå. Vi kom överens om att jag skulle satsa på att gå ner ca 14kg. Vågen tyckte att en bra vikt var 71 kg, men jag vill gärna under 70 så jag tyckte att 67-68kg lät bra.

Jag behöver inte äta pulver i 12 veckor, utan jag ska äta mina 3 veckor VLCD, och sedan övergå i LCD och äta det i 3 veckor för att kunna övergå till riktig mat innan jag ska ta mig runt Å-varvet. Det känns faktiskt väldigt bra, och det känns som om det är överkomligt. Jag har ju redan gjort en vecka, så det är bara 5 kvar.

Sedvanligt fick jag också skriva i mina förbättringar som jag ska arbeta med under de första 12 veckorna. Sockerstopp, 8000 steg om dagen och mindre portioner. Känns bra att vara igång.

På detta ett bodypump som kändes helt ok. Dessutom hittade jag en ny måltid... kaffe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar