torsdag 18 april 2013

Jaha, då blev det inte som man tänkt sig

Nu har jag blivit själv här hemma. Det är bara jag, Eliaz, hunden,marsvinen och katten hemma. Det var länge sedan jag var själv på kvällen, och det känns lite pissigt faktiskt. Jag som är van att ha N här hemma med mig. Men nöden har ingen lag, och behöver man jobba så behöver man. Det är inte ofta chefen kallar såhär på kvällen, och om han gör det så är det bråttom. Det blir lite extra pengar i kassan i alla fall.

Jag har fått göra lite ändringar för att få ihop mina steg ikväll. De har inte stegats ihop genom att ta en promenad. Jag räknade istället de steg jag fick ihop på Zumbapasset, för i och med att N måste åka och jobba kunde jag inte gå ut på min promenad som jag planerat. Ibland får man helt enkelt göra modifieringar. Jag körde ett milon också när jag ändå var på gymmet, så det får räknas som min ombytta motion.

Jag måste bara försöka hålla i mina goda vanor som jag är på väg att bygga upp, men det är så svårt när det händer oväntade saker i livet. Jag menar, jag kunde inte dra med mig Eliaz ut i vagn när han har diarré och kräks. Det är ju bara att försöka hålla sig inne och fylla dagen men något. I detta fall städning och tvätt., och jag kan inte ta med honom ut nu när han sover. Hade inte N varit tvungen att jobba så hade det blivit en promenad... fasen vilken ångest jag fick!

Men jag är bra, och jag är stolt över mig själv! Det kommer en dag imorgon också, och då kanske det blir och känns lite bättre.

bildkälla: spendrups.se
Bild: spendrups.se
Har för övrigt provat nya Loka... Chokladsmak... var sådär. Har druckit godare. Jag hoppas att den andra, jordgubbssmaken är bättre. Är på jakt efter citronsmaken också, men jag hittade bara en liten flaska på Willys, och den var dyrare än de stora flaskorna. Då köper vi iiiinte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar