onsdag 3 april 2013

Mysig, solig förmiddag...

Vilken mysig förmiddag jag och Eliaz har haft. Vi gick ut vid 11 och kom in först nu vid 14. Jag kanske kommer att sakna möjligheten att sitta ute nu när vi ska flytta in till stan, för det var faktiskt riktigt skönt att sitta i solen och dricka kaffe. Samtidigt trivs jag inte såhär långt ut på landet... det  tar alldeles för lång tid att komma till ställen. Det optimala skulle vara om vi kunde hitta ett litet radhus någonstans i närheten av stan. Bara en liten uteplats skulle räcka. Nu när vi flyttar har vi i alla fall möjlighet att få undan pengar så att vi kan uppfylla en av våra drömmar... hoppas på det i alla fall...

Så var har vi nu gjort denna mysiga förmiddag. Vi startade med en långpromenad, en lerig sådan. Hunden såg mer ut som ett träskmonster än en hund när vi var hemma igen. Jag hittade nämligen en perfekt väg att gå, och som skulle passa att springa. Jag har nämligen tyckt att det varit jobbigt att vara tvungen att gå samma väg hela tiden. Men nu har jag alltså hittat en runda som kanske är 3,5 -4km.

När vi kom hem hade Eliaz somnat i vagnen, så jag drog helt enkelt fram stolar och bord och så satte jag mig för att vänta på att han skulle vakna. Ut med plättar och så åt vi lunch i solen. Jag åt självklart en shake. Sedan satte vi oss och bara hade det mysigt. Fågelkvitter och sol...ljuvligt!

Efter lunchen har jag, tillsammans med Eliaz, sopat hela gården. Vi har gjort det riktigt vårfint. Tillsammans lyckades vi också hacka bort det mesta av den is som var kvar vid dörren. Vilken lycka för Eliaz när han insåg att det var världens vattenpöl under isen. Kan meddela att vinterskor och overallbyxor ligger i tvätten. Han var alldeles dyngsur, men tänk så kul lite vatten och en sopskyffel kan vara.

 Förmiddagens aktiviteter har resulterat i att jag redan har samlat ihop mitt stegmål... :) Men nu ska jag och sonen ta en lugn eftermiddag. Barnfilm på schemat, och senare i kväll ska jag åka in till Eskilstuna och träna ett pass.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar