onsdag 10 april 2013

...destruktiv!

Jag valde att bryta mönster idag och istället för att åka in till gymmet tog jag mig en kvällspromenad. En underbar sådan, som avslutades med en vacker vy över åkern. Solen som var i full färd med att gå ner, ett betande rådjur, svanar och gäss. Ibland är livet härligt.

Dagen har varit ok idag. Jobbat och haft lektioner hela förmiddagen. Eftermiddagen var seg, men jag fick lite gjort i alla fall. Fick tid till att prata med kollegor samtidigt som vi kunde arbeta och göra lite produktivt. Väl hemma, efter att ha hämtat lillen på förskolan, utbröt helvetet. Det är verkligen inte lätt att ha en fyraåring som tror att han vet och kan allt i hela världen. Jäklarns vilket utbrott han fick här under kvällen. Grundade sig i att han var väldigt trött.

Maten har fungerat sådär idag. Inte varit hungrig, men det är de där pedagogiska luncherna jag måste få bukt på. Jag kan inte bara sitta och glo på mina elever när de äter. Måste prata med S om det i morgon då vi har vårt första gruppmöte.

Annars känns det väl sådär. Tycker inte att jag går ner någonting. Grät faktiskt en skvätt under kvällen. Jag förväntar mig kanske alldeles för mycket, men jag trodde att jag skulle ha gått ner mer än vad jag gjort. Känner mig svullen och tjock, men jag tänker inte ge upp! Det är bara att kämpa sig förbi de där destruktiva tankarna! Jag hoppas att jag snart kan känna mig nöjd med att jag faktiskt tagit tag i min vardagsmotion. Ännu känns det dock inte som om jag presterat något! Jag hoppas att det kommer att kännas bättre snart... blir bara så avundsjuk på andra som går ner massor. Jag vill ju inget hellre! Ska sova, och förhoppningsvis kommer vila och återhämtning göra att jag känner mig lite gladare i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar