onsdag 24 april 2013

De val vi gör måste utgå från oss själva..

Nu är vi äntligen hemma igen. Har precis intagit middag, och jag känner mig både mätt och belåten. Träningen gick bra. Känner av min hälsena en aning, men det fungerar relativt bra. Det var bara lite trångt på golvet, och det förtar känslan en aning. Särskilt när folk bara ignorerar det faktum att det går att skapa mer plats om man bara flyttar fram 2 eller 3 m. Mamma som stod alldeles längst bak fick, mer eller mindre, dansa in i väggen, medan de två tjejerna som stod allra längst fram hade massor med utrymme framåt. Men, vad ska man göra? Ställa till en scen! Inte min grej!

Apropå hälsenan... skulle nog egentligen vila i några dagar så jag inte överbelastar den ännu mer. Jag hade ju faktiskt stukat den ordentligt bara för några veckor sedan, men trots det ska jag i morgon ska träna en stund i morgon då jag ändå ska in till gymmet för ett Itrimmöte. Tänker ta det lite lugnt och köra lite cirkelträning - Milon. Då får jag in ett styrkepass denna vecka, vilket det brukar vara relativt lite av. Fy på sig!

Jag vet att det är bra att träna styrka, mest för att förebygga att inte skada sig när man springer eller tränar dansinspirerat. Jag tycker bara att det är lite tråkigt att gå ner i gymmet. Jag blir så uttråkad, och hämmas av att andra går omkring och spänner. Dessutom ökar ju grundförbränningen när man tränar upp muskelmassa.

Med tanke på att jag ska in på mötet i morgon så räknar jag med en lång dag, och därför är det kanske bäst att snart krypa ner till kojs. Känner mig faktiskt lite sliten, och det börjar faktiskt bli lite långtråkigt att äta de här ersättningarna. Jag ska visserligen inte klaga, då jag brukar hotta upp min man med tre buketter broccoli och 100 g gurka. Jag tycker nämligen inte att det är någon fara med att äta några kcal extra med tanke på att kcal-intaget redan är så begränsat. 800kcal/dag är inte mycket, och med tanke på hur mycket tränar så är jag inte orolig.

Det är möjligt att jag hade fått bättre resultat om jag inte hade kompletterat min kost med lite grönsaker, men i ärlighetens namn så vill jag inte späka mig själv. Om jag mår bra av att äta lite gurka och lite broccoli så kommer jag att göra det. Det är jag som väljer, inte maten eller någon annan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar