onsdag 3 april 2013

Kräka, nej!

Ojoj, sonen kräktes precis. Ber till gudarna att det inte blir något mer av det. Han äter en knäckesmörgås, och det är ett gott tecken i alla fall. Jag bara hoppas att han får behålla den, och att jag slipper torka kräka hela dagen. Det var inte ens meningen att han skulle vara hemma hela dagen, men nu i efterhand var det ju tur att han fick vara hemma med mig resten av veckan. Jag skulle egentligen försöka jobba lite de lediga dagar som är kvar av veckan, men så tänkte jag att det är mysigare att spendera lite mor och son tid tillsammans istället. Tur!

Nu ska jag gå och göra i ordning en smörgås till för lillkillen var visst mer hungrig...yes..! Han sitter för tillfället och kikar på Byggare Bob. Tänk att så lite kan göra ett barn glad. Favoritprogram på Tv och en knäckesmörgås med leverpastej.

Dagen bjuder mys och åter mys. Om inte lillen kräks något mer så tar vi oss en promenad. Jag sätter honom i vagnen och så går vi en sväng. Som det ser ut nu så kommer dagen att bli underbar. Det är helt klarblå himmel och -3 i skuggan. På soliga sidan av huset var det närmre +5. Vi låter det värmas lite så kan vi säkerligen gå ut och njuta av en underbar vårdag. Jag vågar säga vår, för i rabatterna växer faktiskt snödroppar och krokus. Äntligen!

Har intagit frukost, en chokladshake, som är så gott. Kaffet står fortfarande för att kallna. Jag känner mig helt super i kroppen, en aning träningsvärk från bodypumpen igår. Det sitter både i bröstmusklerna och i låren, men den känslan är bara skön. För övrigt är jag kanske lite air-head, men inte så att det stör. Jag ljuger om jag säger att jag inte känner av att jag inte äter mat. Men som sagt, det är inget som stör just nu, och jag är stolt att jag är inne på min 9: e dag och att jag klarat det ganska bra fram till nu. Några små snedsteg och en eller två svackor, men ändå -3kg på vågen. Jag är faktiskt jätte glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar