fredag 12 april 2013

Kvällspromenad

Nu har jag varit ute på en uppfriskande kvällspromenad. Tänk att jag har hatat att vara ute och promenera, men faktiskt... efter de här veckorna har jag insett att det är supermysigt att traska omkring på grusvägarna. Näst efter att mysa med familjen och att köra ett stenhårt pass på gymmet är promenader bland den bästa fritidssysselsättningen jag har.

Trots regnet som i skymningen hängde i luften var det alldeles underbart att få komma ut och fylla upp med lite ny energi. Dessutom hade jag mamma i örat hela vägen runt. Alltid lika trevligt. Det är så bra att ha en mamma som alltid ställer upp och som alltid förstår hur man menar och tänker. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna vara en lika bra mamma för Eliaz som min mamma är och har varit för mig. Världens mest underbara människa. :)

När jag vänder upp den sista biten förbi åkrarna, så ser jag två betande rådjur. Jag kunde inget annat än att stanna för att ta en bild. Så fridfullt att stå titta på dem ett tag. 

Dagen har varit för övrigt varit bra, lite hungrig bara, men jag har haft lektioner med mina underbara femmor. Världens gullisar! Jag kommer att sakna dem så mycket när jag slutar till sommaren. Men det vill jag inte tänka på nu. Istället får jag tänka på att popcorn är det snuskigaste i världen, då min sambo sitter och äter mängder med popcorn till Let´s dance. Det doftar gott, men jag vet att det egentligen bara är skit! Jag ska istället ta och göra i ordning en kopp te. Lite indiskt te, eller varför inte mandarin. 

Ute på åkern, där till vänster, står två vackra rådjur och äter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar